سراج

إِنِّی أَنَا رَبُّکَ فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى

سراج

إِنِّی أَنَا رَبُّکَ فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى

_______________________________
منم و
این صنم و
عاشقی و
باقی عمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر . . .
_______________________________

پیام های کوتاه
پیوندها

دعوت به قیام برای خدا . . . !

سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۵۸ ق.ظ

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

قال‏اللّه‏ تعالی:قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُرادی 1

خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده، و بهترین موعظه ‏هایی است که خدای عالم از میانۀ تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده. این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است. قیام برای خداست که ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلّت رسانده و از جلوه ‏های گوناگون عالم طبیعت رهانده. خلیل آسا درِ علم الیقین زن

 

ندای «لااُحبّ الآفلین» 2 زن

 قیام للّه‏ است که موسی کلیم را با یک عصا به فرعونیان چیره کرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صَعْق3 و صَحْو4 کشاند. قیام برای خداست که خاتم ‏النبیین ـ صلی ‏اللّه‏ علیه و آله ـ را یک ‏تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بتها را از خانه خدا برانداخت و به جای آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قابَ قوسیْن أوأدنی5 رساند.

خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همۀ جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده.

قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده.

قیام برای نفس است که بیش از ده میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمۀ مشتی شهوت‏پرست پشت میزنشین شدند.

قیام برای شخص است که یک نفر مازندرانی بیسواد6 را بر یک گروه چندین میلیونی چیره می‏کند که حَرْث و نسل آنها را دستخوش شهوات خود کند.

قیام برای نفع شخصی است که الآن هم چند نفر کودک خیابانگرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده.

قیام برای نفس اماره است که مدارس علم و دانش را تسلیم مشتی کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را مرکز فحشا کرده.

قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان تسلیم مشتی هرزه‏گرد بیشرف کرده و نَفَس از هیچ کس در نمی‏ آید.

قیام برای نفس است که چادر عفت را از سر زنهای عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخنی نمی‏گوید.

قیام برای نفعهای شخصی است که روزنامه ‏ها که کالای پخش فساد اخلاق است، امروز هم همان نقشه ‏ها را که از مغز خشک رضاخان بیشرف تراوش کرده، تعقیب می ‏کنند و در میان توده پخش می ‏کنند. قیام برای خود است که مجال به بعضی از این وکلای قاچاق داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هرچه می‏خواهد بگوید و کسی نفس نکشد.

هان! ای روحانیین اسلامی! ای علمای ربانی! ای دانشمندان دیندار! ای ‏گویندگان آیین دوست! ای دینداران خداخواه! ای خداخواهان حق‏پرست! ای حق‏پرستان شرافتمند! ای شرافتمندان وطنخواه! ای وطنخواهان با ناموس! موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفعهای شخصی کرده تا به همۀ سعادتهای دو جهان نایل شوید و با زندگانی شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید. اِنّ للّه‏ فی ‏ایّام دهرکم نفحاتٌ ألا فتعرّضوا لها7؛

امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه‏گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطلۀ خود کنند.

امروز شماها در پیشگاه خدای عالم چه عذری دارید؟ همه دیدید کتابهای یک نفر تبریزی بی‏سروپا8 را که تمام آیین شماها را دستخوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به امام صادق و امام غایب ـ روحی له الفداء ـ آن همه جسارتها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد.

امروز چه عذری در محکمۀ خدا دارید؟ این چه ضعف و بیچارگی است که شماها را فرا گرفته؟ ای آقای محترم که این صفحات را جمع‏آوری نمودید و به نظر علمای بلاد و گویندگان رساندید! خوب است یک کتابی هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند و همۀ آنان را در مقاصد اسلامی همراه کرده از همه امضا می‏ گرفتید که اگر در یک گوشۀ مملکت به دین جسارتی می ‏شد، همه یکدل و جهت از تمام کشور قیام می‏کردند.

خوب است دینداری را دست کم از بهاییان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه9 زندگی کند، از مراکز حساس آنها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او شود برای او قیام کنند. شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره‏سران بی‏دین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمۀ بی‏دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه ‏زده ‏ها چنان چیره شوند که از زمان رضاخان روزگارتان سخت‏تر شود.

وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی اللّه‏ِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی‏اللّه‏ِ10

11 شهر جمادی ‏الاولی 1363

سید روح ‏اللّه‏ خمینی

صحیفه - جلد 1 - صفحه 22


1 ـ سورۀ سبا، آیۀ 46 : «ای رسول،بگو به امت،که من به یک سخن شما راپند می‏دهم؛ وآن سخن این‏است که شما خالص برای خدا، دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها، قیام کنید».

2 ـ اشاره به آیۀ 76، سورۀ انعام.

3 ـ بیهوشی و در اصطلاح عرفان به معنی فنای عبد سالک

4 ـ هوشیاری و در اینجا بقای باللّه‏ پس از فنای فی‏اللّه‏. و بازگشت به عالم ناسوت برای امتثال امر رب جلیل.

5 ـ اشاره به آیۀ 9، سورۀ نجم. 

6 ـ رضاخان پهلوی. 

7 ـ بحارالانوار ج 68، ص 221، کنزالعمال ج 7، ص 769.

8 ـ احمد کسروی؛ نویسنده و مؤلف کتابهای ضد مذهبی.

9 ـ تلفظ قدیمِ «ده».

10 ـ سوره‏ نساء، آیۀ100: «و هرگاه کسی از خانۀ خویش برای هجرت بسوی خدا و رسول بیرون آید، و در سفر مرگ او فرا رسد، اجر و ثواب چنین کسی بر خداست».

اللهمـــ ارزقــنا توفیقـــ الشهادة فی سبیلکـــ

اللهم اجعل عواقب امورنا خيراً  (۱)

+++
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی