سراج

إِنِّی أَنَا رَبُّکَ فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى

سراج

إِنِّی أَنَا رَبُّکَ فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى

_______________________________
منم و
این صنم و
عاشقی و
باقی عمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر . . .
_______________________________

پیام های کوتاه
پیوندها

در پی انتشار "نامه رهبر انقلاب به به جوانان اروپا" از سوی ایشان موجی مبنی بر انتشار این نامه توسط فعالان فضای مجازی و اهتمام نسبت به موضوع در بین ایشان بوجود آمده و این فعالان بر انتشار حداکثری نامه امام تأکید داشتند.

امّا:

۱: باید از خود پرسید که آیا واقعاً ایران به عنوان دومین دارنده ارتش سایبری در جهان(!) توانسته با توجه به دربرگیرندگی جغرافیایی نامه امام در خور شأن آن، موج آفرینی کرده و آن را منتشر نماید؟!

۲: آیا لزوما این نامه به جوانان اروپایی بوده و یا یک محک و تلنگری برای شورای عالی فضای مجازی که نزدیک به پایان دوره سالانه ی خود می باشد و فعالان فضای مجازی نیز تلقی خواهد شد؟!

۳: آیا دومین ارتش سایبری جهان توانسته فراگیرد، که بزرگترین شبکه ی اجتماعی جهان خودِ اینترنت بوده(! - با این نگاه که همه ی مردم دنیا در شبکه های اجتماعی نبوده و شبکه های اجتماعی محیطی بسته برای جستجو هستند) و نه صرفا شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و گوگل پلاس و اینستاگرام و ... ؟!

چرایی نگارش این چند خط را با توجه به آمار زیر به خود شما واگذار می کنم(!):

  • جستجوی کلید واژه "letter4u": آمار بدست آمده در گوگل ۴۱۰ هزار مورد این عدد در طی ۳ روز از تاریخ ۱۵ الی ۱۸ بهمن از ۴۱۰ هزار به ۴۴۳ هزار مورد رسیده است.
  • جستجو با ۳ کلیدواژه "نامه رهبری اروپا": آمار بدست آمده در گوگل ۸۱۰ هزار مورد بوده که در طی ۳ روز از ۱۵ الی ۱۸ بهمن به ۹۶۳ هزار مورد رسیده است.
  • جستجو با ۳ کلیدواژه “Message Ayatollah Khamenei”: تعداد ۵۱۷ هزار مورد.
  • جستجوی جمله "To The Youth in Europe and North America": تعداد ۲۳۹ هزار مورد.

حال باید بررسی نمود که چرا تیتر نامه رهبری و مطلب ایشان که در صفحه اول گوگل با کلید واژه های فوق در موارد ابتدایی نمایش داده می شود در سایت های غیر رسمی و دورافتاده و آن هم بصورت کامنت بدون پیگیری درج شده است؟! و این در حالی است که همین تیتر در "بی بی سی" و "سی ان ان" به عنوان سایت های رسمی و پر بازدید در صفحه اول گوگل به صورت مختصر درج و تنها به یک لینک به صفحه اصلی در مطلبی که درج شده از سایت "خامنه ای دات آی آر" بسنده کرده اند و امکان درج نظر نیز در آنها غیر فعال است.

نتیجهتربیت(ارائه اهداف راهبردی حوزه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) و آموزش(تدریس مسائل فنی با نگاه تربیت محور) جزو بایدهای امروزه ی ارتش سایبری ماست که باید در دستور کار نخبگان فرهنگی ما قرار داده شود و موج آفرینی تنها یک شروع بوده، و تبدیل بزنگاه تبلیغی به یک گفتمان، موردی دیگر از حلقه ی گمشده ی بایدها و نبایدهای فعالان فضای مجازی ماست.

لازم به ذکر است در طی مطلبی که خبرگزاری فارس با عنوان "دیپلمات‌ها برای «پیام» رهبر انقلاب چه کردند؟/ «خواب» عمیق سفارت‌های مجازی ایران" منتشر نموده بود، میبینیم که حتی وزارت خارجه ی ما و حتی سفارت خانه های مجازی ما این نامه را منتشر نکرده و در بازتاب آن تلاشی ننمودند فلذا باید توجه کرد که تنها "جناح فرهنگی مؤمن" است که در این جنگ باید حواس خود را چهاردانگ جمع نموده و با تمام قوا به هسته ی فرماندهی دشمن حمله ور شود.

اللهمـــ ارزقــنا توفیقـــ الشهادة فی سبیلکـــ

اللهم اجعل عواقب امورنا خيراً  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی